Orkla Care sprzedaje marki Soraya i Dermika spółce Bielenda

Firma Bielenda Kosmetyki zakończyła procedurę włączenia do swojego portfolio marek segmentu skincare Orkla Group: Dermika i Soraya.

Strategicznym partnerem transakcji był niezależny doradca private equity – Innova Capital.

Bielenda Kosmetyki to jeden z wiodących podmiotów na polskim rynku kosmetycznym, plasujący się na wysokim miejscu wśród rodzimych producentów kosmetyków do pielęgnacji twarzy. Po włączeniu do swojego portfela dwóch rozpoznawalnych wśród polskich klientów marek Orkla Group – Soraya i Dermika – Bielenda wzmocniła swoją pozycję w tym segmencie rynku. Konsolidacja umożliwiła stworzenie wiodącej grupy kosmetycznej na polskim rynku, dobrze zdywersyfikowanej pod kątem docelowych grup klientów, kanałów sprzedaży i segmentów cenowych. Połączona grupa generuje łączne przychody powyżej 200 mln zł rocznie, ze znacznym potencjałem dalszego dynamicznego wzrostu w Polsce i na rynkach zagranicznych.

„Soraya i Dermika, znane marki kosmetyków do pielęgnacji skóry, są doceniane przez polskich konsumentów za jakość i innowacyjność.  Cieszymy się, że te marki będą nadal funkcjonować w ramach grupy Bielenda, która koncentruje się na segmencie beauty i pielęgnacji skóry. Transakcja jest elementem strategii Orkla polegającej na koncentracji zasobów grupy na priorytetowych obszarach rozwoju” mówi Atle Vidar Nagel Johansen, Prezes Orkla Care.

„Jesteśmy przekonani, że obecna akwizycja wpłynie na przyspieszenie wzrostu wartości firmy. Jesteśmy jednym z najpoważniejszych polskich graczy na rynku beauty w Polsce, a obecny ruch niewątpliwie wzmocni naszą pozycję, nie tylko pod kątem skali działania i udziałów rynkowych, ale również efektywności operacyjnej grupy” stwierdza Marek Bielenda, Prezes Zarządu Bielenda Kosmetyki.

Kontakt dla mediów:
Biuro prasowe Bielenda Kosmetyki
Edyta Sotowska-Śmiłek, Great Story Community
Tel.: +48 605 722 722
email: edyta.smilek@greatstory.pl

Biuro prasowe Innova Capital
Katarzyna Kaczmarek, Innova Capital
tel.: +48 784 697 410
email: ir@innovacap.com

Łukasz Chudy, Grayling
tel.: +48 504 112 741
email: lukasz.chudy@grayling.com